Jasny grafit czy ciemny grafit, a może czarny bez prześwitu - który wybrać?

Często pytacie nas o różnicę pomiędzy szybami w kolorach jasny grafit (JG) i ciemny grafit (CG) oraz czarny bez prześwitu( CBP). Którą wybrać i dlaczego? Czym one tak naprawdę się różnią? Jak dobrać kolor do swojego rodzaju motocykla?

Bezbarwny, jasny grafit, ciemny grafit

Dobranie odpowiedniego kształtu i modelu szyby wydaje się być oczywiste dla klienta, są to pierwsze dane o jakie pytacie składając zamówienie. Wybór jest oczywisty. Problem pojawia się, kiedy dochodzimy do wyboru koloru. Najpopularniejsze kolory, o które pytacie to odcienie grafitu i czerni. W ofercie mamy jasny i ciemny grafit oraz czarny bez prześwitu. Gdy klient musi się zdecydować, w którym kolorze zamówić szybę przysparza mu to niejednokrotnie wielu problemów.

Ponieważ różnica jest dość istotna, postaramy się podpowiedzieć Ci jakiego wyboru dokonać.

Jeśli przyjmiemy, że szyba całkowicie przezroczysta to 0% przyciemnienia, możemy z łatwością określić, że szyba w kolorze jasny grafit będzie ciemniejsza o około 30 %, natomiast ciemny grafit to już przyciemnienie rzędu 80%, więc widoczność zmniejsza się o przeszło połowę względem szyby przezroczystej. Z kolei czarny bez prześwitu, jak łatwo się domyślić, to 100% przyciemnienia. Na zdjęciach poniżej możecie zobaczyć jak różni się widoczność w zależności od koloru.

Widoczność przez szybę bezbarwną.

Bezbarwny

Widoczność przez szybę w kolorze jasny grafit.

Jasny grafit

Widoczność przez szybę w kolorze ciemny grafit.

Ciemny grafit

Widoczność przez szybę w kolorze czarnym bez prześwitu.

O ile w dzień mocne przyciemnienie nie stanowi  problemu, a przy słonecznej pogodzie jest wręcz zaletą ponieważ chroni kierowcę przed słońcem, w nocy może powodować dyskomfort, ponieważ takie przyciemnienie ogranicza widoczność w bardzo dużym stopniu, a jak wiadomo, bezpieczeństwo motocyklisty jest najważniejsze. Dlatego kolor ciemnografitowy i czarny bez prześwitu nie są polecane do szyb typu turystyk. Inaczej ma się sprawa z modelami racing, które generalnie są niższe i nie będą powodować takich ograniczeń.

Wybór zawsze należy do motocyklisty, ponieważ to on będzie korzystał z szyby czy deflektora. Decydując się na jeden z tych kolorów, należy wziąć pod uwagę swoje własne preferencje, umiejętności, rodzaj motocykla, a także wrażenia estetyczne, bo to by motocykl wyglądał dobrze także nie pozostaje bez znaczenia.

Opublikowano w: Blog
Blog navigation

Najnowsze wpisy