Poradnik kupującego część I...

1. Zacznijmy od rozpakowania.

        Po pierwsze zawsze sprawdzajmy stan paczki podczas odbioru jej od kuriera. Paczka może być uszkodzona, co może być przyczyną uszkodzenia szyby motocyklowej. W przypadku odbioru takiej przesyłki należy tym poinformować kuriera realizującego zlecenie oraz spisać z nim protokół szkody. Następnie na infolinii przewoźnika - w naszym przypadku jest to firma GLS o nr kontaktowym: + 48 804 262 262 -  zgłosić całą sytuację podając nr przesyłki.

Przykład paczki uszkodzonej przez kuriera.

 
        Kolejny błąd kupujących to sposób rozpakowania. Nigdy, ale to nigdy nie używaj noża, nożyczek do rozpakowywania  paczki. Zawsze rób to delikatnie, nie rzucaj paczką i po rozpakowaniu pamiętaj o pozostawieniu oryginalnego opakowania do czasu przymiarki szyby.

 

2. Czas przymierzyć naszą szybę.

        Po rozpakowaniu przesyłki możemy przejść do przymiarki szyby. Po pierwsze sprawdzamy opis i naklejkę na opakowaniu, jeśli nie zgadza się ona z naszym zamówieniem to kontaktujemy się ze sprzedawcą. Odkręcamy naszą starą szybę i na początek przykładamy nową na „sucho” bez dokręcania do mocowań. Uwaga! Przykładanie szyby na szybę jest nieprawidłowym sposobem przymiarki. Po pierwsze może to spowodować zarysowania, które wykluczą ewentualny zwrot lub wymianę towaru, a otwory w szybach dołożonych w ten sposób nigdy nie będą zgodne (wypukłość szyby oraz jej grubość dają efekt przesunięcia). Sprawdzamy czy otwory pasują do mocowań (możemy to zrobić w oryginalnym foliowym opakowaniu, zabezpieczy to dodatkowo szybę). Gdy już ją dopasujemy możemy przystąpić do właściwego montażu.

 Mierzenie szyba na szybę

3. Montaż szyby.

         Szyba motocyklowa powinna być dokręcana w określony sposób. Pamiętajmy o kilku zasadach, a będziemy się nią cieszyć naprawdę bardzo długo. Po pierwsze i najważniejsze nigdy nie dokręcamy każdej z śrub do końca!

          Najpierw „łapiemy” każdą śrubę po kolei i dopiero po wstępnym zamocowaniu w określonej kolejności dociągamy śruby po jednym obrocie do momentu, aż poczujemy opór. Szybę z parzystą liczbą otworów zaczynamy od prawego dolnego rogu i mocujemy na przemiennie, w przypadku nieparzystej zaczynamy od środkowego i również naprzemiennie łapiemy śruby po prawej i lewej stronie. Ważne jest odpowiednie wyczucie momentu w którym szyba została dokręcona.                      

          Uszkodzenia spowodowane w wyniku nieprawidłowego montażu są bardzo charakterystyczne. Zbyt mocne dociągnięcie śruby może spowodować natychmiastowe pęknięcie szyby rozchodzące się na boki lub mikro uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka, które podczas silniejszego wstrząsu spowoduje pęknięcie szyby w miejscu mocowania. Z kolei nie dokręcenie szyby będzie miało podobne skutki, a dodatkowo stwarza zagrożenie podczas jazdy. Szyba może wpaść w wibrację, skutkiem którego będzie nierównomierny napór powietrza w czasie jazdy. Może to wywołać nagłe pęknięcie szyby.

przekręcony otwór

Pamiętajmy, że uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu lub montażu „na siłę” nie podlegają reklamacji. 

            Jeśli mamy wątpliwości co do sposobu w jaki powinna zostać prawidłowo zamocowana szyba należy kontaktować się z producentem lub zlecić to serwisowi zajmującemu się tego typu usługami.

 

4. Co jeśli...

           No właśnie co jeśli... czyli co robić jeśli mamy problem z zamówionym towarem:

- zestaw jest niekompletny- kontaktujemy się z producentem w celu dosłania brakujących elementów, nie mocujemy szyby na dorabianych częściach;

- szyba dotarła uszkodzona - sporządzamy dokumentację fotograficzną uszkodzenia i wysyłamy ją mailowo do producenta wraz z opisem zaistniałego zdarzenia;

- otwory po wstępnej przymiarce nie pasują - kontaktujemy się mailowo lub telefonicznie z producentem, jeśli jest możliwość dosyłamy relację fotograficzną;

- szyba ma widoczną wadę (brak wyciętych otworów, inny kształt, inny kolor, uszczerbienie krawędzi, rysy...) - sporządzamy relację fotograficzną i kontaktujemy się z producentem mailowo lub telefonicznie;

- nigdy nie montujemy wadliwego produktu, uszkodzenia powstałe w wyniku montażu „na siłę” nie podlegają reklamacji;

uszkodzona szyba

 

5. Przemyślane zakupy.

            Na koniec tej części poradnika bardzo prosimy o przemyślane zakupy. Szyby motocyklowe są towarem, który w wyniku przymiarek lub testowania może łatwo ulec porysowaniu i ich zwrot z takimi uszkodzeniami jest niemożliwy. Jeśli nie jesteśmy pewni koloru lub modelu jaki chcemy kupić w pierwszej kolejności zapraszamy do naszego sklepu internetowego do galerii zdjęć umieszczonej przy każdym produkcie.

           Wiemy, że zdarzają się sytuację, w których nadal macie wątpliwości wtedy zapraszamy Was do kontaktu z naszymi konsultantami pod nr telefonu 669-312-805 lub mailowo: biuro@szybymotocyklowe.pl .

Opublikowano w: Blog

Najnowsze wpisy