Poradnik kupującego część II

Nadszedł czas na kolejną odsłonę naszego poradnika. Tym razem na tapetę trafia dopasowanie szyby i deflektora. Tradycyjnie już dla większej przejrzystości podzieliliśmy ten artykuł na kilka części. Mamy nadzieje, że jesteście gotowi bo zaczynamy!

Na początek pomiary…

Niewłaściwy pomiar szyby jest często przyczyną niezadowolenia z wysokości otrzymanej szyby i nieprawidłowego doboru deflektora. Różnica w sposobie pomiaru może skutkować kilkucentymetrowym błędem. Warto wziąć pod uwagę przyjęty w sklepie sposób i w odniesieniu do niego dokonywać analizy starej szyby.  Zdjęcia prezentują sposób wymiarowania produktów w sklepie internetowym szybymotocyklowe.pl. 

1.Pomiar wysokości 

Dokonujemy go umieszczając szybę na płaskiej powierzchni i odczytujemy pomiar. Jako koniec szyby przyjmujemy możliwie najbardziej wysuniętym pionowo element. Pomiar  wysokości od lampy - jest wykonywany pionowo od środka podcięcia na lampę do najbardziej wysuniętego elementu szyby. 

Pomiar1

2.Pomiar szerokości 

Jest to odległość w linii prostej między krawędziami szyby w najszerszym miejscu. 

pomiar2

3.Pomiar otworów 

Pomiary podajemy "po szybie". Do takich pomiarów, aby były możliwie najdokładniejsze używamy giętkiej linijki, metra krawieckiego lub innej miary bez twardej taśmy. Odległości między otworami zawsze podajemy w odniesieniu do środków.  Jeśli pomiar po szybie jest z jakiegoś powodu nie możliwy (np. przebiega przez otwór na lampę ), pojawia się informacja o wykonaniu pomiaru w linii prostej między otworami.

pomiar3

4.Średnicę otworów 

Mierzymy przy pomocy suwmiarki od wewnątrz otworu.

pomiar 5

Profil…

 Podstawową czynnością jaką musimy dokonać podczas doboru deflektora jest określenie profilu naszej szyby i dobranie do niej deflektora najbardziej zbliżonego pod tym względem do szyby. Aby możliwie jak najbardziej ułatwić Państwu wybór idealnego deflektora przygotowaliśmy specjalny szablon pozwalający przed zakupem na dopasowanie deflektora do szyby. Plik można pobrać w sklepie internetowym jako załącznik do każdego deflektora dostępnego na stronie. Podczas drukowania trzeba zwrócić uwagę na podziałkę kontrolną. Wycięty po krzywiźnie łuk dokładamy do szyby i sprawdzamy czy profile są zgodne. Może się zdarzyć, że żaden z naszych standardowych deflektorów nie pasuje do Państwa szyby, ale na to też mamy sposób. Wystarczy podczas składania zamówienia poprosić w komentarzu o dopasowanie do szyby, podając nazwę, model i rocznik motocykla.

 

Kolor… 

Często zadajecie nam pytanie jaka jest różnica między kolorami  jasny grafit i ciemny grafit. Kilka lat temu przygotowaliśmy dla Was artykuł poświęcony kolorom deflektorów. Oczywiście wszystko dalej jest aktualne, ale czas płynie bardzo szybko i nasza baza deflektorów znacznie się powiększyła. Do klasycznych wersji takich jak S czy NC dołączyły deflektory dedykowane do szyb o nieoczywistych kształtach. Przygotowaliśmy dla Was nowe odświeżone porównanie. Zdjęcia wykonaliśmy około godziny 12.00 w pogodny dzień z lekkim zachmurzeniem. Mam nadzieję, że to jest to co ułatwi Wam podjęcie ostatecznej decyzji. 

1.Bezbarwny

2.Jasny grafit

3.Ciemny grafit

4.Czarny bez prześwitu 

Widoczność po zmroku...

Kolejnym często poruszanym przez Was tematem jest widoczność po zmroku przez nasze najbardziej popularne kolory szyb: bezbarwny, jasny grafit i ciemny grafit. 

Dla waszej wygody przygotowaliśmy tabelę w której zebraliśmy najważniejsze informacje. Przedstawione porównanie odnosi się głównie do wysokich szyb przez, które patrzymy podczas jazdy. 

Kolor szybyPrzepuszczalność światłaWidoczność nocąPolecana nocą?Zastosowanie
Bezbarwna ✅ Bardzo wysoka (ok. 99-100%) ✅ Doskonała ✅ Tak Dzień i noc, wszystkie warunki
Jasny grafit ⚠️ Średnia–wysoka (50-70%) ✅ Dobra ✅ Tak Uniwersalna, ale z lekkim przyciemnieniem
Ciemny grafit ❌ Niska (10–30%) ❌ Zła ❌ Nie Jazda w dzień, nocą jeśli nie patrzysz przez szybę

 

1.Szyba bezbarwna to najlepszy wybór do jazdy nocą i w warunkach słabego oświetlenia – gwarantuje naturalne widzenie i maksymalną widoczność.

2.Szyba jasny grafit to kompromis, który pozwala nam zachować przyjemną ochronę w ciągu dnia i bezpieczna jazdę w nocy.

3.Szyba ciemny grafit daje bardzo duże przyciemnienie i jest polecana dla osób, które w czasie jazdy po zmroku nie patrzą przez nią. 

4.Szyba czarna bez prześwitu nie przepuszcza światła i jest to materiał przez który nic nie widać. 

Decyzja...

Drogi kliencie pamiętaj jednak, że to Ty prowadzisz motocykl i ostateczna decyzja zawsze należy do Ciebie. 

Opublikowano w: Blog

Najnowsze wpisy